onsdag 25 februari 2015

Dies och distresser

Helihak kommer återigen att finnas på plats under Stockholm Scrap and Pearl Event, 24-26 april 2015. Vill du titta, känna och klämma? Då har du chansen! De flesta kort jag gör fram till det är dags att åka kommer att finnas i montern på Scrap and Pearl Eventet. Mycket kommer att handla om dies och distresser. Är ni med då gasar vi igång med två kort idag..... 


Den här gången är det distresser, embossing och Sizzix dies som är i fokus och så klart blommor


Den gröna hjärtbakgrunden är gjord på följande sätt
1, Bestäm form och skär ut.
2:Stämpla med en textstämpel över hela (Vill du ha de vita hjärtana rena vänta då med texten)
3. De vita hjärtana är embossade med clear embossing,
4. Distressa hela papperet med valfri färg mörkast i kanterna, Vill du ha text som inte går igenom hjärtana stämpla texten nu) Torka av hjärtana så de blir vita igen


Lite  söta blommor  från Kaiser och snöre.


Orden är utstansade  3 gånger och ihoplimmade. Jag har gjort lite färgeffekt, genom att börja med två vita lager och översta i rött

Detta kort är en die text och en embossing folder samt vitt med en kontrast färg.


Även här är det 3 lager av texten för att få upp den lite från bakrunden.


Tack för att du orkade hänga med i hela inlägget, åker du upp till Stockholm kan du också vara med och vinna en Sizzix maskin det är den jag använer när jag skär ut mina texter och torrembossar. Vill du ha chansen se i marginalen på höger sida och va med vet ja.

Vi ses snart igen!
Zora



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar