lördag 7 februari 2015

Amor Vincit Omnia eller Kärleken Övervinner Allt...

Alla Hjärtans dag närmar sig och då tyckte jag det vore trevligt att ge bort en present som det ligger lite kärlek bakom :-). Amor Vincit Omnia eller Kärleken Övervinner Allt blev temat på mina tavlor...
Började med tre vita canvasdukar som fick olika strukturer...
Duken längst till vänster grundade jag med ett lager akrylfärg i en ton som heter Lakrits, sedan blev det ett lager med krackeleringslack och när lacken nästan var torr målade jag över med vit akrylfärg.
För att få ett lite mer slitet utseende slipade jag lite lätt på ytan.
Mitten duken grundade jag med en Akryleffektpasta som ger ett "sandigt/lätt grusat" utseende, tanken var att få fram känslan av betong. Här har jag blandat vit och svart färg för den grå nyansen.
Den sista duken har jag använt mig av hushållspapper och Mod Podge för att få strukturen och målat med svart färg.
Även här grundat med tonen Lakrits, krackeleringslack och sedan ett lager röd färg samt förseglat med Crackle accents.

Har använt samma metod på hjärtat som bakgrunden men målat med röd färg.

För att framhäva den härliga strukturen så har jag använt Inka Golds Old silver.


Önskar en trevlig alla hjärtansdag lite så här i förskott...
Kramar Mirre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar