lördag 17 januari 2015

Kort med utvik!

Jag tycker om när det händer något när man öppnar kortet så jag har denna gång gjort ett sånt kort. kortet innehåller också en liten ficka där man kan lägga pengar, presentkort eller en trisslott.
Du hittar länk till en PDF-fil längst ned i inlägget.
 
 

Kortbasen är cardstock 6 x 12 inch och bigat på mitten

Delen som viks ut är 8 x 8 inch och satt på diagonalen.

För att få fast delen som ska bli ficka behövs tre delar med
dubbelhäftande tape



Jag började sätta fast det mönstrade pappret som bas på sidan därefter satte jag fast en utstansad platta med hjälp av distanskuddar. Det minimala tårtpapperet satte jag fast direkt under fotot. Kanterna är infärgade med Distress Ink Walnut Stain

Jag ville sen att fotot skulle sitta med en distanskudde ovanför plattan tidigare och för att få det att bli bra så satte jag dubbla distanskuddar på de delar som ska sitta fast i bakgrundspappret.
De små tags:en har jag stansat ut i mönstrat papper.




LIFE IS A texten har jag embossat med svart embossingpulver sen har jag stämplat lite runt kanterna

Grattis är utstansat i svart

Fickan passar bra till pengar, presentkort, trisslott eller en liten skriven hälsning.
Här hittar du en beskrivning med mått och beskrivning på hur du gör kortet
 
Jag har bl.a. använt
 


AnnaCarin Ahlgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar