torsdag 15 januari 2015

Adressbok

Altrad bok blev adressbok
Hejsan alla pysselglada vänner idag är de jag Laila Gustafsson som är DT för helihaks blogg.

Tänkte att idag ska jag göra om en gammal bok till en adressbok......vikningen är på samma sätt som mina andra altrade böcker men blir lite annorlunda när den är klar.

Började med att stansa ut ett gäng med tags jag stansat ut av samma tapet som jag har på pärmarnas insida som jag sen märkte upp med alfabetet dessa kommer från Tim Holtz dies  som jag sen bara färglagt med en vanlig tusch penna.
Sen limmade jag fast en halvpärla på varje tags.

Boken vek jag som vanligt å sen drog jag ihop den lite extra med spetsen så den skulle hålla ihop lite bättre å kunna stå i så gott som 90 graders vinkel.
Färgade in kanterna på alla bladen med distress ink dynan vintage photo.

Klädde insidan av pärmarna med tapet från en katalog jag fått tag i på en tapet affär.
Satte sen ett grönt satinband lite för att rama in de hela.
Satte sen löv å blommor som jag sen satte lite glitterlim på mest för att jag älskar de.
Satte sen en halvpärla mitt i varje blomma på tapetmönstret på varje pärms insida å på spetsen å med alfabetsstickers skrev jag sen adressbok på den övre pärmen.

Limmade sen fast pärmarna mot bokbladen med limpistolen å sen stack jag ner alla tagsen med alfabetet med lite olika mellanrum som ni ser på dom foton som följer.

Från S till Ö vände jag dom uppåt så man lättare ska se hela alfabetet.

Så här blev mitt slutresultat av en lite annorlunda altring av en bok.
Hoppas ni tyckte om de å själva vill prova.

På återseende Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar