söndag 28 december 2014

Nyårs middag

Julen har passerat och snart kommer nyår. Jag kommer bara göra ett kort inlägg där jag ger ett förslag på enkla servetthållare och placeringskort. Jag tog en toalettrulle och delade den i två delar. Jag grundade med ett lager vit färg och har sedan klätt delarna med papper. Alla pappersbitar har jag skissat för hand och sedan limmat på.






När jag gjorde mitt placeringskort så tog jag en bit silverfärgat papper 10 X 16 cm. Jag stansade långsidorna med en kantstans och limmade sedan ihop kortsidorna lite överlappande så de bildar en rulle. Jag lade i en liten godisbit och fäste sedan ihop var kant åt olika håll.


På vanligt rött skrivarpapper skrev jag ut namn som jag klippte ut i form av ett hjärta och klistrade på asken. Klart för nyårsdukning :-)


God fortsättning och ett Gott nytt år.
Kram Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar