onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!

Gott Nytt År !


Sista inlägget för i år. Det blir kort som jag skickade  i mellandagarna istället för  julkort. 

Jag har använt mig av:
Post-it lappar
Die till postitlapparna
Vit cardstock  slät och struktur 
embossing. guld och Frantage
dies med stjärnor/chip board

Gör en valfri storlek på hålet i en Post-it lapp  med  en die och placera den på din cardstock.
 Dra med  dynorna rakt över hålet. Låt torka Fortsätt sedan att dekorera. Har du
 inte små dynor. Då kan du använda en blending tool eller skotty svamp.


Här har jag dragit på snedden, med dynorna och sedan stämplat dit några splashar.
Samt enbossat Gott nytt år med guldembossing. Men du kan  även anväda detta till
andra  stämplar, tex   Grattis eller någon annan text.


Har man inget guldpapper då målar man med en gulpenna i kanten av en slät
 cardstock,  för att få en guldram. Stjärnorna är embossade med, 
 guldembossning och sedan  Frantage embossing.



Gjorde också ett kort i lila toner med  Wink Of Stella Brush Glitter Marker som jag målade på bokstäver, samt gjorde en egen ram med  Wink Of Stella Brush Glitter Marker  Dessa
 glitterpennor finns i många färger, så här är det bara att testa sig fram.
Det blev riktigt snygga bokstäver



Två av korten monterade och klara.




Gott Nytt År  på er alla !

Zora   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar