tisdag 18 november 2014

Novemberblues - Kort med kuvert

Idag är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar igen.
  
Kan känna mig lite "blue" i november
när det är grått, grått, grått ute.
Det här mönsterpapperet från Ruby Rock-it
med sin dova färgskala
passade min sinnesstämning,
men sen behövs något att lysa upp med!


Ett blomhörn som tog upp färgskalan
men i lysande nyanser fick humöret att lyfta!
Massor av fina blommor i härliga färger
finns i webshoppen och butiken.


Ett par färgstarka pins fick balansera blomhörnet
medan rosetten mer drar åt "blues"...
Massor av fina organzaband hittar du här.
En liten kakservett satte jag bakom mittenvimpeln.


Något annat som gläder i grå november är vänskap -
om det talar kortets insida!
Har använt bling lite här och där på kortet, bl a här.
De små blingstenarna på en limsträng
är särskilt användbara, tycker jag.


Även baksidan fick lite mönsterpappersdekor
runt min namnetikett.
"Stjärtstansen", min favorit,
som ger så mycket i sin enkelhet,
användes här.



Naturligtvis hör ett kuvert till kortet
eftersom det är jag som är "kortmakaren".


Jag lyckades kladda ner kuvertets framsida
med chalksmulor på underlägget - klantigt -
men det går ju att "rädda" ;-)


Här ser du kortet med sitt kuvert.

Ja, det var allt för mig idag.
Hoppas jag lyckats pigga upp din grå dag!!
"Klappa lite papper" och plocka bland dina blommor,
så känns nog dagen mindre grå ;-)
Om det inte hjälper
kanske lite shopping hos Helihak
kan förgylla och lysa upp i novembermörkret!
Klicka på knappen här så kommer du dit.

Helihak

Vi ses igen om fjorton dar här,
och innan dess i min blogg om du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar