söndag 16 november 2014

Canvas

Hej Allihopa.

Då var det min tur att blogga igen då. Idag ska jag visa en canvas där jag använder lite annorlunda material. Så här blev den:



Nä skojade bara. Min pappa bad mig göra en rolig toalettskylt där det skulle stå skithus åt honom. Jag använde baksidan på canvasen då jag ville ha lite "djup" i skylten. Jag använde mig av fanér som vägg. Jag började med att täcka baksidan på faneren med dubbelhäftande tejp.
Efter detta färgade jag in faneren genom att dra distressdynan över den. Fired brick fick bli faluröd :-)

Jag skar sedan remsor av fanerat och fäste med smältlim på baksidan av canvastavlan. Jag klädde baksidan av canvasen med ett papper och använde ofärgad faner för att skapa ett "dass"
Det öppningsbara dasslocket samt stängningen av dörren har jag åstadkommit med hjälp av magneter. Med hjälp av en gräsdie har jag stansat grästuvor och limmat fast i nederkant.

Toalettrullen är i själva verket en smal remsa hushållspapper som jag limmat på ett grillspett i trä. Jag har sedan klippt av grillspettet och limmat fast min toalettrulle med smältlim.

Som fönster har jag använt gelatinblad och en liten spets till gardin.
Dörrkarmen är remsor av fanér som jag målat med gesso. Handtag till dörr och dasslock är tunn ståltråd.
Så här blev toalettskylten som min pappa fick på fars dag:
 Hoppas att ni också provar på lite olika material i ert skapande.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar