torsdag 6 november 2014

Dörrskylt



Hejsan idag bloggar jag Laila Gustafsson som gäst DT för helihaks blogg.

Idag tänkte jag göra en skylt som man hänger på dörrhandtaget ni vet såna som hotellen har som man kan hänga ut för att sova lite extra.
Valde att göra för en liten tuff tjej denna gången men man kan göra åt vem man vill.
Mall att skriva ut kommer längst ner i inlägget.


Började med att rita av mallen på baksidan av de papper jag valt ut två gånger så jag kunde klä båda fram å baksidan på dörrskylten. 
Sen klippte jag ut dom å färgade in kanterna med distress ink dyna, använde en grå ton till dessa kanter.

Satte sen dubbelhäftande tejp runt kanterna på mallen å lite bredare i mitten å limmade sen fast fram å baksidan på mallen. 
Om man vill ha den lite stadigare kan man lika gärna skära ut mallen i kartong.

Så här blev den när jag limmat fast sidorna på den.


Sen tog jag alfabetsstickers med glitter på å skrev STÖR EJ på ena sidan.


På andra sidan skrev jag SOVER med alfabetsstickers fast i silver på denna sida.


Sen målade jag ett stämpelmotiv som var lite tuffare för en tuff tjej måste ju ha de oxå.
Limmade även dit små metallhörn på kanterna om bilden lite för att rama in den sen satte jag fast den med dubbelhäftande tejp.
Ritade även dit horn å svans som jag satte rosa glitterlim på.

På andra sidan skrev jag dit "som en prinsessa" å målade en älva som jag satte dit tillsammans med lite rosa å cerise rhinestones för bling bling hör ju en prinsessa ihop med.
Limmade sen dit lite blommor å blad som jag sen satte rosa glitterlim på å även satte glitterlim runt ringen öppningen som ska hänga runt dörren
Satte även en rub on fjäril uppe bland blommorna.
Så att dekorera å sätta dit motiv eller bara sätta dit blommor å annat man tycker passar är upp till vem man ska göra den åt men kan lova er att har ni barn hemma som gillar att pyssla med er så kommer dom tycka detta är skoj å sen få sätta sin egen text eller dekoration kommer göra att hela familjen har skoj.
Jag gjorde såna här till min storebrors barn för längesen var när jag just börjat pyssla å de vart väldigt uppskattat så ha så skoj så kommer de nytt om två veckor igen.



Ha så skoj å följ gärna bloggen för fler roliga ideer å pyssel.
På återseende Kram Laila



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar