onsdag 21 maj 2014

Gäst DT: Helena Boman visar en tavla!

Idag visar Helena Boman en fin tavla hon gjort som Gäst DT här på Helihakbloggen!

******

Detta är en canvas som jag lagt flera lager med gesso på och lite 

 dekorationer som jag satte på innan gessot.



 Här har jag satt på lite mer dekorationer och lagt på lite mer gesso, 
sen har jag målat allt med vit akrylfärg två gånger.


På denna bild så har jag lagt på några olika nyanser med 
Inka gold från viva dekor, tog den bilden som det verkligen 
syns hur det glittrar och blänker på. Skrev ut en fin text, 
en dikt till mamma som jag hittade på nätet, 
sen chalkade jag kanterna och rev papperet så 
det ser lite gammalt ut. Lite fler dekorationer blev det också :)


Här kommer lite fler närbilder på dekorationerna:




Så här blev tavlan när den blev klar! 

 

// Av Helena Boman

Vi på Helihak tackar Helena så mycket för att hon ville visa sin fina tavla och hur hon har gjort den steg för steg. Vi hoppas ni blev lika inspirerade som oss att prova göra en egen tavla.

Tack från Heihakgänget!

Om du som läser detta vill vara Gäst DT hos oss någon gång så skicka ett mail eller kontakta oss via vår Facebook grupp eller via pm. Kanske har just du chans att bli vår nästa Gäst DT!

1 kommentar: