tisdag 17 december 2013

Julkort med kuvert

Idag är jag, DT Margareta/Mormormargareta
tillbaka här igen
med ett julkort i sista minuten.
Idag är det ju sista dagen att posta
med julmärken
men det fungerar inte med det här kortet.
Det blir alldeles för tungt ;o)

Bilden kommer från ett bildark från Reprint
och de har också gjort de vackra mönsterpapperet.
Jag har använt Glossy Accent
på de utstansade bokstäverna
för att matcha det blanka fina satinbandet.
dekorerar det övre hörnet.
Bilden, med sin ram i cardstock,
är monterad på distanskuddar
där bandet är trätt emellan.
Ett hjärtelås och en liten nyckelcharm
är fastknutna på bandet.

Här har jag knutit upp bandet och öppnat kortet.
Även sidopanelerna är dekorerade
med ett julpapper från Reprint,
med julklockor och små kyssande par
mot notbakgrund.
Baksidan av det papperet
har jag använt bakom den fina bilden,
som fanns i ena hörnet av "framsidespapperet"
Dekorerade med matchande utstansade järneksgirlanger,
bär av röda halvpärlor och ett utstansat hjärta.
Inuti kortet måste ju dekorationerna
vara ganska platta.

Jag gör ju nästan alltid kuvert
till mina kort -
eller kanske tvärt om -
eftersom jag oftast börjar med kuverten ;o)
Idag fick kortet bli lite mindre
eftersom den fina bilden med tomten
och julgranen
var lite bredare än de 6 cm
jag normalt skär av i två kanter av "kuvertpapperet"
Det här kuvertet blev 15x15 cm
och kortet 14x14 cm.
Annars var det här ju ett perfekt "kuvertpapper"!

(Om du vill veta hur jag gör kuverten
så klicka här, så kommer du till ett inlägg
där det finns en tutorial.)
Fick inte plats med julhälsningen
på insidan idag,
så den fick bli på baksidan ;o)
Kortet och kuvertet, klart att skicka!!
Med detta önskar jag GOD JUL till er alla!
Återkommer på nyårsafton -
undrar vad jag ska hitta på då!?!
Kram på er!
Margareta/Mormormargareta


3 kommentarer:

  1. Det är så fint Margareta! God Jul!

    SvaraRadera
  2. Det var ett vackert kort. Jag får önska dig och din familj God Jul och Gott Nytt År
    Kram från Eva G

    SvaraRadera