onsdag 18 december 2013

Ett Julkort

Idag visar jag ett Julkort med en ängel, jag minns inte
vilket märke det är på stämpeln.
Och jag har stansat ut den så att ena vingen sticker
utanför den stansade ramen.

Jag har stansat ut stjärnorna med Cheery lynn design dies
och färgat in dom med Inka Gold och den lilla
jultexten är från InkyWings och julstjärnan är en Spellbinders
och dom små spröten från Marianne Design
pappret i botten är från mina egna gömmor och det lilla hörnet
är en Cheery lynn design dies som jag stansat i en silver kartongbit.
Motivet är målat med Copic sketch pennor och
jag har målat lite med vit Inka Gold på vingarna med en pensel.
  

 

Jag har använt en stor Spellbinders


Jag har markerat försiktigt med en blyertspenna  var mitten är på motivet



Och jag har gjort en markering vid vingen och klippt ut den dit, och
det gör man för att man ska sticka in diesen där.


Här har jag tejpat fast diesen med skäret neråt och sen vänder man
på den och stansar, när man har klippt upp vingen en bit och sätter den på den sidan där
det inte är något skär så stansas den inte bort.
men det gäller och tejpa så den inte åker snett när man vänder på den



Hoppas ni fick någon inspiration och förstår hur man gör!
Tack för mej denna gång // Eva

2 kommentarer: