torsdag 14 november 2013

Decoupage

Hej på er!!!

Jag är med i en grupp på facebook där decoupage är väldigt inne just nu och jag tänkte;  Johanna du måste prova, kanske är det din grej  ;)

Sagt och gjort. Jag köpte på mig lite servetter och så hittade jag trätags på netto till ett fint pris.

Detta behövde ja till att göra decoupage på mina tags


Trätags, servettbilder och dem river ja kanterna på (tycker det blir så mycket finare),
penslar, 1 till att måla den vita akrylfärgen  och 1 till att måla decoupagelimmet med, den måste vara mjuk annars finns det risk för att servetten går sönder och det vill vi inte ;)


Jag börjar med att grunda trätagen med vit akrylfärg, ser så mycket snyggare ut efteråt.




När färgen har torkat är det dax att sätta dit dem snygga servetterna.
Dessa kommer från sagen och dem är så fina.
Jag har bara lim över bilden, man kan säkert göra på flera sätt. Jag börjar att sätta lite lim i mitten och så jobbar jag mig ut till kanterna och förseglar bilden.
När det har torkar så stämplade jag god jul på dem.


Jag stämplade även texter på trätagsen utan att använda servetter, blev snyggt med ;)


Väldigt enkelt va detta och snyggt blev det med. Så jo detta var min grej  ;)

Nu hoppas jag ni får en underbar dag.

Kram på er / Johanna.

2 kommentarer: