torsdag 1 augusti 2013

Hej på er!!

Idag vill jag inspirera er till att göra egna tavlor.  Det blir så snyggt och personligt och skapar mersmak ;)

Mina tavlor är mer tänkta till barnrum och jag kan lova att dottern både en och två gånger har slängt ett öga eller två mot dem ;)

Jag har köpt superbra ramar på Ikea, glaset är av plast, så går det sönder, så skär man sig INTE sönder och samman ;)
Jag började med att välja ett motiv och valet blev en så söt nyckelpiga tjej från mo manning (har även gjort denna som pojke oxå mååånga gånger).
 Färgla mitt motiv med promarkers.  Här ser ni en bild på hur jag brukar göra.


Färgerna jag använt till hud är:



Färgerna till Hår och kläder är :




Vingarna fick även lite stickles (glitterlim)  på sig och så stansade jag ut mitt motiv med  en die som heter nesting doily ovals.

Jag har använt ett papper från Maja Design som bakgrund, men du som gör en tavla kan i stort sätt använda vad du vill, tidningspapper, tapet, tyg, presentpapper, ja valet är många ;)  och tycker man inte om att måla, kan du använda färdiga motiv, butiken har många att välja på.


Jag brukar alltid riva kanterna på mitt papper oavsett vad det ska användas till, men det är inte alltid som jag chalkar kanterna (färga in dem) det beror på att jag är lite otålig och kan inte vänta på att  färgen torkar och då brukar jag smeta ut färgen på mina alster och det hatar jag ;)



Klistrade på mitt papper på akvarellpapper för att det skulle få lite stadga och så klistrade jag på det i ramen, nu på med plastglaset och själva ramen och dekorera ;)


Jag har satt på ett pärlband  och så ett papper från kaiser kraft ( det med rosorna) är ett överblivet papper, men jag har lärt mig att spara på allt, man vet aldrig när det kommer till användning ;)
Blommor och blad finns i butiken.


Visar också två andra liknande tavlor, som sagt det ger verkligen mersmak ;)






Hoppas ni gillar mina tavlor och att ni gör egna.
Nu vill jag önska er en toppendag.

Kram Johanna.

5 kommentarer:

  1. WOW !!!!!!!! så vackert!!!!!!

    SvaraRadera
  2. ÅHH vilken rolig idè!!
    Måste ta och göra en tavla till mitt barnbarn :)
    Såå fint färglagt söta motvien och underbara papper och superfina blommor.
    Tack för inspirationen!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra tavlor, Johanna!
    Tusen tack för inspiration!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Så jättefina tavlor =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vilka fina tavlor!
    Jag blev inspirerad till att göra en själv.
    Kika gärna på den här: http://miasplats.blogspot.se/2013/08/doptavla.html
    Vänligen -Mia

    SvaraRadera