söndag 9 juni 2013

Fancy av Saturated canary

Idag är det mitt allra första inlägg här hos Helihak!
Jag vill tacka för denna möjlighet och hoppas att jag kan inspirera andra.
Mitt största intresse de senaste månaderna är att färglägga stora motiv på A4 papper.
Denna gång valde jag digis som kommer från Saturated canary, Fancy .
Material.

Spectrum noir pennor
Blommor: Cherry blossoms från Helihak finns här
Glitter: Stickles silver
Självhäftande bling och halvpärlor av Caiser Craft som kommer från Helihak

Jag börjar färglägga alltid ansiktet först. Oftast tar jag mörkare färger för att skugga.

Efteråt tar jag ljusare och ljusare pennor.


Sedan fortsätter jag alltid med håret och även här börjar jag alltid från kanterna med mörka nyanser och sedan med ljusare och ännu ljusare.


Efter detta har jag färglagt klänningen, där i de ljusare delarna har jag använt blender från PM.  Och Jag ville skapa stark kontrast och skapa lite dramatik i bilden. Då bestämde jag mig att  färglägga hårbandet med starka rosa nyanser.

Att skapa 3D, så har jag limmat Cherry blossoms blommor från Helihak.
Andra små detaljer är mindre blommor och självhäftande pärlor från Helihak och dessa kommer från Caiser Craft – clear/silver, samt halvpärlor  Snow, som kommer också från Caiser Craft.
Dessa finns här

Att avsluta och ge sista touch använt jag Stickles silver.


Dessa pennor har jag använt till olika delar av Fancy
Ansiktet: BG 1, 2, 3, 4
Håret och klänningen: BG 1, 3, 5, 7, 10 och PM black.
Bandet: BP 1,2,3,4,5,6
Läppar: BP 2,3,6
Ögon: LG 3,5

Tack för denna gång:)
Kram

2 kommentarer:

  1. Din Fancy är helt underbar, gillar din teknik att skapa 3d med blommor och pärlor. Så fin färglagt.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag är mållös! !! SkitFint:-):-)

    SvaraRadera