torsdag 28 juni 2018

Mixed media kort

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa er ett mixed mediakort.

Jag har använt ett papper som är speciellt gjort för mixed media. Började med att grunda med Gesso. 


Efter det tog jag en stencil och modeling paste, sedan målade jag allt med crackeling paint. När det hade torkat, tog jag färg och målade över hela kortet.


Jag stansade ut och stämplade mina blommor som är från Heartfeldt.


Här kan ni se hur färgen har krackelerat och att jag har fyllt ut kortet med ostduk som är sprayfärgad.


Jag duttade med lila glitterfärg över hela kortet och på kanterna som ni kan se här.


Man ser även stämplarna från Tim Holtz som jag använde lite varstans. Bilden och bildens ram stansade jag ut med en av Tim Holtz nyaste Thinlits.

Hoppas ni har fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar