torsdag 26 april 2018

Ett till 50-års kort!

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa ännu ett 50-års kort som jag gjorde till en kollega.
Den här kollegan gillar rött, så då fick det bli ett kort i röda toner. Tycker det är svårt att skapa i rött utan att det blir juligt, men ni får bedöma ifall ni tycker att det är mer julkort än födelsedagskort ;)



Jag började med en kortstomme 10x15 cm stomme i vit CS. Sedan valde jag ut ett beigebrunt mönsterpapper, sedan valde jag ett rött papper som fick vara accentfärgen. Jag valde att stansa ut en spetskant längs med kortet och under den utstansade bilden. Bilden är svartvit, men målade klänning och blommor röda med Copics.


Sedan stansade jag ut blommor som jag blötte med vatten och knölade ihop dom och torkade dom med min heat tool, stansade ut blad som fick sitta under blommorna. Avslutade med en bling i blomman.


Insidan fick bli ganska enkel.


Kortet är viket med 3 sidor, sista sidan fick även den en spetskant.


Stansade ut Gratulerar med Rox dies.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar