torsdag 7 juni 2018

Lawn Fawn

Hej!
Idag är det min tur att blogga, jag ska visa ett kort som gjordes i en av mina pysselgrupper. Har inte fastnat för den här typen av stämplar, men vi hade en utmaning med dessa stämplar och dies.

Började med en 15x15 cm kortstomme i vit CS, sedan tog jag mönsterpapper i 3 olika färger som jag minskade i storlek med o,5 cm för varje papper.


Jag målade stämplarna med watercolor pens, det var en ny teknik för mig, fick göra några stycken innan jag var nöjd
.

Jag hittade ingen bra bakgrund till min vimpel med texten, hittade ett papper där jag hade lekt med Distress Oxide och stansade ut vimpeln av det. 


Tyckte färgerna på vimpeln passade bra till mitt kort. 
Det är kul med utmaningar då man får kliva ur sin komfort zon och testa nya tekniker och layouter.
Har du en pysselträff så rekommenderar jag er att prova, sedan fota och kolla hur olika alla kort blir.


Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar