torsdag 5 april 2018

50 års kort

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa ett 50-års kort.

Jag började med att göra en kortstomme 13x15 cm i vit CS, sedan valde jag mönsterpapper i lila eftersom jag tror att personen som ska få kortet är en lila person :)


Jag valde den mörka lilafärgen för att det skulle bryta av ganska mycket mot mönsterpappret. Jag tog en kant dies och placerade den så att den skulle komma ganska långt utanför kortet.


Jag stansade ut Gratulerar från Rox stamps dies, Siffrorna kommer från Gummiapan. Jag har distressat med Walnut Stain runt kanterna för att texten och siffrorna skulle synas bättre.


Eftersom pappret är så fint ville jag inte dekorera kortet för mycket så jag klippte ut blomman för hand från ett likadant papper och satte fast den med 3D tejp för att få lite variation på kortet. Wink of Stella fick pryda blomman så att vi fick lite glitter på kortet också. Lite bling fick vara med i hörnen...


Närbild på Kantdiesen


Eftersom  det är en kollega till mig som fyller år så dekorerade jag även insidan i det här kortet. Bilden har jag stansat ut med en Spellbinders i samma serie som mönsterpappret på framsidan.


Här tänkte jag att vi alla skulle kunna skriva våra namn, detta är utstansat av en annan Spellbinder.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar