torsdag 28 december 2017

Tändsticksaskar

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa er några tändsticksaskar som jag gjort. Ingen jul utan att man fått dekorera lite tändsticksaskar :).

Jag vill börja med en blå tändsticksask, den har jag gjort till en kollega som beställt.


Här valde jag att täcka hela asken med silverglittrigt papper, ett blått CS och sedan valde jag ett mönsterpapper från Pion. Eftersom pappret i sig är så fint blev det inte så mycket dekorationer. Jag stansade ut God Jul i både glitterpapper och blå CS för att få en snygg skuggeffekt.


Här ser ni närmare hur jag limmat i hop båda God Jul för att få en skuggning.

Nästa tändsticksask är till samma kollega, men nu valde jag mer traditionella julfärger.


Här valde jag att täcka asken med vit CS och sedan ett rött mönsterpapper. Klippte ut en bild och den fick två ramar, en röd och en ljusbrun. Bilden och ramarna valde jag att använda edge scraper på kanterna. Sedan gjorde jag en blomma som ser ut som en julstjärna och satte dit grankvistar. Sist stansade jag ut en God Jul.

Sista asken ska min närmaste kollega få som julpresent. 
Den valde jag att göra i dova ljusa färger eftersom jag vet att hon gillar vitt.


Här valde jag att göra med brunt och beiga papper, samma blomma som den röda asken och ganska lika utförande men la till lite extra bling istället.

Med detta önskar jag er alla ett Gott slut och ett Gott Nytt År!

Vi ses på andra sidan ;)

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar