torsdag 17 augusti 2017

Distress Oxide

Hej!

Idag är det min tur att blogga, och som ni vet skulle jag ju inte köpa Distress Oxide....
Gissa vad som damp ner i min postlåda förra  veckan??!!! ;) Jo 12 nya färger...

Så nu kan jag ju inte låta bli att visa något med mina nya färger...

Jag valde att göra en tag:


Jag började med att stansa ut min tag av Tim Holtz Thinlits.
Sedan valde jag ut mina färger som jag ville använda.


Skulle du vilja köpa dom, så är det bara att slänga iväg ett mail till Helihak.


Började med att färga in tagen med färgerna i olika block, sedan gick jag över med vissa flera gånger för att få bort skarpa kanter.
Efter det tog jag en pensel som jag blötte och spritsade över min tag.


Här ser du närmare hur mönstret blev. Man kan även ta en sprayflaska och spraya om man vill.
Sedan stansade jag ut en älva i vit CS och distressade lite runt kanterna. Älvan fick även en massa glitter. Jag använde min Wink of Stella penna.


Efter det stämplade jag upp Thinkin about you och även texten fick distress och Wink of Stella på sig.
Det är synd att man inte kan få med på bild, hur fint det skimrar men jag tror att ni får en aning...


Hittade små hjärtan som jag stämplade med Fired Brick lite var stans på kortet. 
Jag har svårt att göra "clean and simple kort" men med så fin bakgrund ville jag inte sätta så mycket dekoration på tagen och dölja den...

Nu laddar vi upp för Ludvikapysslet helgen 1-3 sept...
Hoppas vi ses!

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar