torsdag 11 maj 2017

Sjung om studentens lyckliga dar....

Hej!

Det har varit tyst från mig här på bloggen ett tag. Jag har flyttat från Skellefteå till Storstaaan...
Därför har jag behövt fokusera på att flytta in i vår nya lägenhet här i Sollentuna och mitt nya jobb på Karolinska Sjukhuset, men nu är jag på banan igen :)

Idag ska jag visa er lite studentkort. Eftersom min son tar studenten i år behövs det göras några stycken. Vet att fler i familjen vill ha kort och jag har använt samma stil på alla kort, men i olika utföranden.

Första kortet gjorde jag på en vit kortbas 15x15 cm


Sedan valde jag ett mönsterpapper i blått och gult, jag satte fast dom med 3D tejp. Sedan stansade jag ut bubblorna i det blåa pappret. 


Satte glitterlim i hörnen som dekoration.


En studentmössa är nödvändigt på ett studentkort.


Nästa kort är gjort på en vit kortbas som är 30x15 cm, Jag bigade 3 delar x 10 cm och klippte av dörrsidan av kortet till 5 cm vardera så att det blev en dörr. Grattis till: är utstanstat från Rox Stamps nya dies, jag älskar dom och de har ett bra pris.


Stängningen gjorde jag i form av en banner, som jag stansat ut Studenten från Rox Stamps. Satten en rund kardborre som håller kortet stängt.


Bubblorna fick komma tillbaka i detta kortet också, men som gula denna gång.


Sist gjorde jag en tag som jag tänker att man kan hänga runt halsen utanför kyrkan.
Även här har jag använt bubblorna och Rox Stamps dies, gitarren har jag satt dit eftersom Linus går ut musikprogrammet, och spelar elbas (låtsas att stämpeln är en bas ;) )



Nu drar jag till Rohdos för en vecka i  solen och ladda batterierna efter allt nytt som hänt...
Vi ses här på bloggen nästa torsdag igen!

Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar