söndag 12 februari 2017

Tillökning ska firas

Släkten har fått tillökning så det var dags att göra ett grattis till babyn kort. 

Här nedan har jag tagit fram en kortstomme och skurit till ett papper som botten och sen stansat ut lite fyrkanter och ramar av en stjärna och kvadrat. Innan jag limmar dit allt så försöker jag bygga kortet steg för steg och flytta runt papper och utstansat som jag vill ha det. Här på detta foto ser man tydligare att det är en stjärnram emellan några lager. Den gjorde jag helt enkelt genom att lägga i två stycken stjärnor i bigshoten och stansade då ut en ram emellan dom samt den inre stjärnan som jag får använda på ett annat kort eller kanske sätta på baksidan. 

Sen har vi det färdiga kortet. Texten stämplade jag på ett ark vellum som jag stansade ut i samma storlek som ytterkant på den kvadratiska ramen. Embossade med svart embosspulver och sen monterade ihop alla lager. Småstjärnorna har jag först limmat fast på vellumet och sen även limmat lite under vellumet där de sitter så limmet blir dolt. Lite wink of stella glitter också på de små stjärnorna. Tåget som är utstansat har jag även stansat ut en extra gång i svart och monterat bakom som en skugga så det syns lite bättre. Alla kanter givetvis infärgade och eftersom jag har svart text så blev det med Black Soot distressdyna.



Material jag har använt:
Dies: Rox Stamps Prickiga stygn fyrkantig , Cheery Lynn Designs  Pierced Stars, Choo-choo
Färgläggning: Mini distressdynor
Hoppas ni blev inspirerade!
Scrapbooking är terapi!

 Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar