lördag 10 september 2016

Chicken wire embossing del 1

Idag tänkte jag visa några kort gjorda med en embossingfolder. Man kan ju använda embossingfoldrar på lite olika sätt och jag fastnade verkligen för denna från Marianne Design där det även följer med en die så man kan stansa ut en del av samma mönster. Den heter Chicken Wire.
Jag började med att embossa två stycken kortstommar som jag skar till i rätt storlek av Bright White Cardstock. Den högra har jag sen lite försiktigt tejpat fast diesen på och stansat ut. Jag passade också på att stansa ut några rutor i lite olika mönsterpapper.

 Det första kortet valde jag att fylla med mönsterpapper. Innan jag satte dit alla bitar så distressade jag kanterna med hjälp av minidistressdyna Vintage Photo och en Blending Tool från Rangers. Bitarna runt den gula blomman satte jag dit med 3-d kuddar och de fick även lite skimmer med Clear Wink of stella penna. Den lilla skylten är en Cheery Lynn die - ingår i ett set som heter Pierced Banners. Skylten har jag rullat ihop ena änden på och klämt ihop lite när jag limmade och jag tyckte några små rosenknoppar passade in där. Änden på dom snurrade jag runt en smal pensel för att få till en knorr. Sen fick det även bli en utstansad fjäder från Magnolia - Feathers.

På detta kort valde jag att ha de utstansade bitarna på insdan av kortet och satte istället en skylt på framsidan. Skyltarna kommer från ett Cheery Lynn set som heter Pierced Stacker #4 och jag valde två storlekar. En i mönsterpapper och en i akvarellpapper eftersom jag tycker det är lättare att stämpla på än vanligt cardstock. Texten är från ett set av Stampers Anonymous designat av Tim Holtz som heter Perspective. Jag valde att embossa texten i svart så den skulle synas lite extra bra.

Så här blev alltså de 2 olika korten. Kul att kunna alternera utseendet lite. Jag har gjort fler varianter med denna embossingfolder men de korten får ni se lite längre fram :).

Hoppas ni blev inspirerade!
Scrappa lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar