tisdag 12 juli 2016

Kärlekskort!

Kärlekskort i rosa rött!
Hejsan idag är de jag Laila som bloggar för Helihak å idag visar jag ett litet kärlekskort i bloggen för sommar å kärlek hör ju ihop.

Jag började med att göra två kortbaser den innersta bara aningen mindre än den yttersta
Sen klädde jag dom i underbara papper från reprint dom är ju så vackra.
Sen färgade jag in alla kanter med distress ink dynan å limmade fast dom.
Baserna är bigade vid 3" från bägge sidorna å den inre basen är bigad vid 2,5" ungefär.


Sen stansade jag ut lite blad å klistrade fast inne i kortet å penslade dom med lite Wink of stella.

Så här satte jag dom tre å tre.

På utsidan satte jag samma sorts blad å lite blommor å så skruvade jag till blomstammarna å faste dom oxå.....blommorna penslade jag med wink of stella. Gjorde likadant uppe i de högra övre hörnet som i detta hörn.

Stansade sen ut en oval som jag fäste lite bling på å några blommor å så färgade jag in kanterna med distress ink dynan.

Så här blev den......jag fäste halva med distanskuddar å på högra sidan satte jag en liten kardborre cirkel som stängning. Sen stämplade jag dit en fin text.

Sen som avslutning fäste jag lite bling i dom motsatta hörnen. 
Så här blev mitt kärlekskort kul å göra så bara sätta igång å pyssla alla.

På återseende Kramar Laila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar