lördag 25 juni 2016

Somriga kort!

Hej!

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa några somriga kort.


Första kortet är basen gjord på CS vanilla, 15x15cm dubbelt kort. Här valde jag lila toner och har använt Pion Design papper. Jag satte blommor och blad i båda hörnen diagonalt för att det ska ta igen varandra. Tog en hattnål för att få mer effekt, sedan satte jag dit lite bling.


Hjärtat stansade jag ut i samma färg som basen och stämplade grattis på födelsedagen med 
Under hjärtat tejpade jag fast en bit ostduk eftersom jag tycker att det blir en härlig effekt.


Kort nummer 2 gjorde jag i 15x10 cm dubbelvikt. Just nu är detta min favorit kortbas. På detta kort valde jag att distressa runt kanterna med walnut stain. Började med mönsterpapper i lilaton och sedan en spets med hjärtan. I varje hjärta satte jag en lilabling


Sedan stansade jag ut ramen till stämpeln i mörkare lila ton och basen blev lilarandig. Gillar skarpt den här stämpeln, för det är vad jag brukar säga till mina barn.


Blommorna är rullblommor som man stansar ut själv och rullar i hop. Bladen är från Magnolia.


Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar