måndag 6 juni 2016

För vi har tagit studenten!!!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag ska visa något som jag har väldigt svårt för att få till bra...
Det är studentkort!
Varför det är svårt är färgerna, gul och blått...av någon anledning har jag svårt att få i hop dom snyggt. Men samtidigt måste man ju utmana sig själv och det är kul. Så idag ska jag visa mina kort som var en stor utmaning att göra...

Här har jag gjort ett 15x15 cm kort som  går mest i vitt och blått med lite gula accenter
Varför jag tog med fåglarna var att dom skulle symbolisera min underbara brorsdotter att hon nu är flygfärdig.


Sedan satte jag även dit två nycklar som ska symbolisera att hon nu har fått en massa verktyg för att klara sig i vuxenvärlden.


Jag har fått upp ögonen för de rullade blommorna som jag tycker är jättefina. De här kommer från Joy. Den stora diesen vet jag tyvärr inte vad den heter. 


Det här kortet utgick jag från det sedvanliga studentbandet. Det har jag limmat veckat, mycket pill och kan rekommendera limpistolen om ni ska prova att göra något liknande. Vanligt lim funkar men det var betydligt pilligare.



Den gula bakgrunden är en Spellbinders och fjärlien kommer från Cheryl Lynn, Ballongerna kommer från ett stickerspaket. Lite blåa bling måste man ju även ha med! ;-)


Det 3:e och sista kortet är ett enkelt kort som jag gjorde till min son när dom skulle sälja på torget med sitt UF företag. Basen är CS och sedan hade jag äldre papper av Maja Design som jag tyckte passade i färgen. Studenthatten är en stämpel och Grattis till studenten är stämplar från You Do. Även här blev det lite blåa bling.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!

 Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar