lördag 18 juni 2016

Crazy cats!!!

Jag älskar Crazy cats!!!

Så idag ska jag visa 4 tags som jag gjort med dom.

Den första gjorde jag till mina barns kusin som fyllde år i april


Jag började med att stansa ut en stor tag av Tim Holtz thinlits. Sedan stämplade jag katterna på akvarellpapper och målade dom med Distress ink. För att färga in tagsen använde jag Distress paint i gult och blått, som jag även blandade för att få en grönfärg. Sedan stansade jag ut katterna med diesen som finns i samma serie som stämplarna Tim Holtz.


Eftersom jag bor i Skellefteå och vi är ju som dom flesta vet en riktig hockeystad. Så ville jag göra en tag med vår slogan : "Vi stannar aldrig"
Samma bas som föregående tag, Men här har jag då valt att jobba med vårt hockeylags färger, Svart och gul.


Jag älskar hur skyldiga dessa katter gjorde så jag gjorde en till med texten I didn´t do it ( det var inte jag) Här valde jag att jobba med rosa, blå och gul Distress Paint och blandade även dom så jag fick en lilafärg. 


Dom här tagsen är ganska enkla men väldigt effektfulla och roliga att göra.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar