lördag 11 juni 2016

Bröllopspaket!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och den här gången blir det ett helt paket inför bröllop. Vi vill visa hur ett sådant kan se ut!

Inbjudningskort:

Här har jag två varianter av inbjudningskort, men i samma färger. Jag har valt att göra dom enkla eftersom får man en beställning så kan antalet vara allt från ca 20 upp till 100 st.




Jag började med CS på båda och valde ut ett mönsterpapper, däremot valde jag att göra 2 olika former på kortet. På det första har jag använt en kantstans som vi kallar för "stjärtstansen" ;-) Finns att beställa hos Helihak för 59 kr. Det andra kortet valde jag att göra med Sizzix ovaler. Ovalerna la jag 3 lager innan jag var nöjd. En inbjudan stämpel och lite bling.


Placeringskorten valde jag att göra ett "vanligt" Rektangulärt med CS som bas och ett mönsterpapper från Reprint. Jag har även använt Martha Stewarts kantstans. Blomman kommer från ett stickerspaket med bröllopstema. 


Placeringskort nr. 2 är en papperspåse som jag limmade fast spets på och en bild från Reprints Papper, efter det stansade jag ut en tag från Tim Holtz thinlits tag. Här tänkte jag att man kan ju fylla påsen med något gott som gästerna kan äta under väntetiderna på middagen.Sist knöt jag ihop påsen med ett rosa snöre.


Jag gjorde en programfolder som binds samman med snöre. Då är man fri att bestämma  hur många sidor man vill ha i sitt program. Här valde jag att ha grunden med Vanilla CS och gjorde en ram med Rosa CS sedan fortsatte jag med samma papper som tidigare, Brudparet stansade jag ut, och hjärtat och Programtexten lika så. (är usel på att texta). De silvriga hjärtana kommer från samma stickers paket som tidigare.


På de flesta bröllop som jag har varit på har det alltid funnits en gästbok att skriva i. Jag gjorde samma lösning som på programmet, men här är alla sidor i CS. Tänkte mig att det skulle finnas plats för att sätta ett foto på alla gäster på det blad som dom skrivit sin hälsning på. Här har jag valt att sätta några rullblommor och blad för att piffa upp boken lite.


Här ser du ett exempel på hur det kan se ut inne i Gästboken.

Till bröllop behövs det ju också en massa grattiskort och här nedan får ni exempel på två stycken:


Här är ett enkelt och traditionellt bröllopskort, började med CS och mönsterpapper,  sedan tog jag igen det utstansade bröllopsparet och stämplade till Brudparet med stämplar från You Do.
Blommorna kommer förstås från samma stickerspaket som tidigare. Inne i kortet fick brudparet en hälsning som fanns med i samma pappers serie som jag använt som tema genom hela paketet.


Ett mindre traditionellt kort blev det sedan, jag älskar steampunk och ville göra ett kort i den stilen.
Jag började med CS i vanilla som kortstomme och sedan har jag kört på samma papper hela kortet. Stansade ut kugghjulen av Tim Holtz senaste Thinlits. Stansade även ut ett hjärta och vingar från Cheryl Lynn. Här tog jag återigen in brudparet och avslutade med att stämpla Till Brudparet med stämpel från You Do.

Till sist vill jag visa en bröllops present som är ett fint minne, den här tavlan var jättekul att göra:


Jag började med att Stansa ut hjärtan i olika storlekar och sätta på den ena kanten av tavlan. Efter det gick jag loss med blommor, blad och dekorationer, de som jag har på den här tavlan är gjorda av Silk Clay som jag har lagt i formar(sugarpaste formar) och sedan torkat. 
Dom är jättefina att ha på sina alster. 

När jag var nöjd målade jag hela tavlan med vit akrylfärg tre gånger( tips ska man använda vit färg är det bra att använda vita blommor) När det var klart sprayade jag tavlan lite ojämt med färg som jag blandade av Inka Gold  och vatten, lite perfect pearl pulver så att tavlan skulle skimra lite mer. (Vill man se tavlan på riktigt, finns den i Helihaks skyltfönster. Sedan stansade jag ut namnen och datumet i ett rosa CS som gick i ton med färgen på tavlan.

Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar