torsdag 11 februari 2016

Enkel tag i Steampunk!

Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa en enkel tag i steampunk stil.


Jag började med ett brunt CS som jag torrembossade med Tim Holtz kugghjul.



Efter det så skrapade jag kanterna med en edge scraper. Sedan stansade jag ut kugghjul från Tim Holtz dies. Jag valde ut ett mönstrat papper som ram till en bild jag hade. Jag skrapade kanterna på ramen och bilden och distressade kanterna med Walnut Stain.



Innan jag tejpade fast bilden limmade jag dit kugghjulen eftersom jag ville att dom skulle komma ut under bilden.


Jag hade lite stickers ord som jag distressade med walnut stain och satte ut på olika ställen av tagen.


Jag tog en metallblomma och klippte av benen på en brads som fick bli blommans mitt. Som i tidigare inlägg har jag även här gått lös med Inka Gold mässing för att höja effekten på tagen.

Hoppas du fått inspiration därute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar