måndag 18 januari 2016

Inramat kort / 3D-kort fyllt med blommor

Ett kort fyllt med blommor



Hej, idag visar jag ett kort som jag gjort och fyllt med blommor, här kan du se steg för steg hur jag gjort det. Jag började med 4 cardstock och en fin ram die denna är från Spellbinders, men man kan använda vilken ram-die som helst som man tycker är fin.



Jag tog ett vitt cardstock och delade det på ca 7 tum, sen bigade jag det så att det ska bli mellanrum när man viker ihop det, kortet ska alltså inte vara platt utan det ska finnas ett utrymme i mitten så man kan fylla det med dekorationer och blommor, eller varför inte ett foto. Jag stansade ut ramen på den ena sidan så det blir ett hål.


Jag klistrade in ett mönstrat papper och stansade ut hörnen som fanns med i spellbinders paketet och chalkade kanterna och sen fäste jag ihop kortet. Det blir som en liten låda. Sedan tog jag en Mandys die och stansade ut grattis.



På baksidan satte jag ett mönstrat papper och den biten som jag skar ut med min spellbinder die. Sen satte jag på lite band i kanterna. Vill man ge bort kortet så kan man skriva sin hälsning där.




Jag stansade ut blad och löv med min nya fina die från sizzix, den finns i shoppen och du hittar den här under sizzix thinlits dies Övriga dekorationer hittade jag i gömmorna, lite blommor och lite bling. Det sista jag gjorde var att måla över allt med lite gesso.



Ha en fin dag // Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar