torsdag 21 januari 2016

Altrad tändsticksask

Hej!

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa en altrad tändsticksask. Gillar att altra saker och tändsticksaskar är extra roliga. Brukar köpa när det är rea, så ofta är mina askar i olika storlekar. 

I det här inlägget har jag valt att göra en ask med aluminiumtejp. När man jobbar med den blir det lite bakvänt. Man börjar med att dekorera asken för att sedan tejpa den med aluminium tejpen.


Här har jag stansat ut kugghjul och en klocka i CS och valt att göra 3 lager och limmade i hop dem tillsammans innan jag limmade fast dekorationerna på asken. Sedan satte  jag fast aluminiumtejpen och använde präglingsverktyg för att den skulle komma ner i alla hål.


När man präglar får man vara ganska försiktig för tejpen är skör. Går den sönder kan man fixa det på två sätt. Ett är att lägga en liten bit aluminiumtejp över stället och prägla om stället som är trasigt.


Här ser man att tejpen gått sönder i ett kugghjul, man ser den blåfärgen från tändsticksasken. Här lagade jag med ett lager av svart färg. Här är den hel igen.



När jag var klar med all prägling så målade jag hela asken med svart arkylfärg och lät det torka en liten stund, efter torkade jag bort färgen med hushållspapper. Då får man den slitna utseendet, detta kan man göra med vilken färgton man vill.


När jag var klar med själva asken ville jag dekorera den lite mer så jag stansade ut " here & now" och embossade texten i silver för att den skulle synas mot bakgrunden. Sist satte jag dit en berlock som jag tyckte passade in i budskapet på asken.

Sedan gjorde jag baksidan. Här valde jag att göra på precis samma sätt som på framsidan, men använde bara ett lager av CS.



Har ni funderingar om hur jag  gjorde detta och vill ha en tutorial så är det bara att ni skriver en kommentar här nedanför....

Hoppas ni har fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar