torsdag 31 december 2015

Baby Shower!

Gott Nytt år!

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa ett babyshower kort. Babyshower verkar ha kommit till Sverige och börjar vara mer och mer populärt. Tjejen som skulle få det här kortet gillar svart, vitt och gråa toner.


Jag började med att biga ett CS till ett 3-stegs kort. Sedan tejpade jag fast mönstrat papper med
powertejp. Sedan var det bara att gå loss och dekorera. 
Jag stansade ut en barnvagn, en stork, ett hjärta och barnskor en för pojke och en för flicka, eftersom vi inte visste könet på barnet, i CS vanilla
Jag chalkade kanterna med distress Black soot och limmade fast dom på kortet.



 Efter det stansade jag ut en blomma av Tim Holtz "Poinsietta" jag gjorde även de gröna bladen av den stansen. 



Efter det satte jag crystalbling och blåa halvpärlor på skor, vagn, blomma och på sista steget av kortet. Jag stämplade en ängel i hjärtat och även ett par babyfötter som också limmades fast. 



När jag var klar tyckte jag att det fattades något på kortet och då satte jag dit tre daysies och blad mellan vagnen och hjärtat.
 På baksidan stansade jag ut en rektangulär lapp som kan klistras fast efter att alla skrivit sina namn.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar