torsdag 26 november 2015

December = många julkort!

Hej!
Idag är det jag Carina som ska inspirera här i bloggen. Det är december, julen står för dörren och då ligger mycket fokus på julkort och så kommer det vara här i bloggen ett tag framöver. Jag tänkte visa er ett julkort som jag har gjort.
Här har jag börjat med en kortstomme med ovalt fönster som jag har köpt färdigt. Jag började med att chalka kanterna med distress ink Walnutstain. Sedan stansade jag ut hörn i vinrött papper
 Efter det stansade jag ut mitt motiv, det är en Magnolia som jag har färglagt med distresser. Jag har valt att använda refiller och måla med pensel. Har prövat måla med pennor, men jag föll för pensel. Här valde jag att stansa ut i en ovalform för att följa kortstommen. Sedan stansade jag ut en ram i en större storlek i vinröttpapper, för att motivet skulle framträda mer. 
 Sedan tog jag Tim Holtz Poinsietta och stansade ut 2 stycken i den minsta storleken och satte ihop dom till en blomma. I mitten av blomman valde jag en stor bling. Stansade även ut blad i Tim Holtz, järnekbladen. Efter det valde jag att dekorera med rödapärlor.
Sist men inte minst stämplade jag God Jul och satte dit en röd brad som dekoration och glittrade upp allt med Clear Wink of Stella.
Hoppas att ni fått inspiration därute  i cyberrymden!
Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar