måndag 21 september 2015

Tags kort

Tags kort
Hejsan idag gör jag ett tags kort i bloggen sett några såna förut så tänkte jag ville prova på ett sånt.
Tagsen som man satt dit är perfekta för att stämpla ordspråk på eller skriva små dikter på till den man ger de åt.

Började med ett vanligt stort cardstock enfärgat som jag bigade på tre ställen vid 
3 inch, 6 inch å vid 9 inch.
Sen skar jag bort överflödspapper lite olika snett så ett göra de lite roligare limmade med dubbelhäftande tejp vid varje bigning å vek ihop de.
Klädde sen med mönsterpapper alla snedskurna delar.

Satte sen dit satinband innan jag klädde baksidorna med mönsterpapper oxå å lite swirls på bägge dom yttre kanterna.
Klippte sen till tags till alla fyra facken å stansade ett hål i dom å satte dit en bit satinband som dekoration på så dom lättare går att greppa.


Så här blev den när man vikt ihop den å knytt banden som sitter runt den.

Hoppas ni gillade de å på återseende Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar