lördag 15 augusti 2015

Kort med embossad fjäril

 Kort med embossad fjäril å text
Hejsan alla idag ska jag visa nåt jag ALDRIG gjort förut......har för första gången provat att embossa med pulver å fön å allt.....å de kommer jag göra fler gånger för de var attan så skoj.

Började med att stansa ut denna från sizzix fjärilen nr 659268 i chipboards

Så här ser alla delarna ut

Sen satte jag embossingpulver på alla lösa delarna till kroppen å vingarna.
Jag använde pulvret från stampendous Shabby pink till dessa delarna å sen limmade jag ihop fjärilen å använde wink of stella pennan clear å penslade de på allt de svarta på fjärilen..
Sen klädde jag mitt kort med papper jag tyckte passade till mitt tema å satte fast fjärilen i kanten på öppningen av kortet å på andra halvan av fjärilen så fäste jag två små magneter å klädde undersidan av fjärilen med svart cardstock

Sen klädde jag insidan av kortet med passande papper men först fäste jag två små magneter på motsvarande plats på insidan av kortet så de kunde fungera som stängning av kortet.
Stämplade en text på insidan av kortet som jag sen embossade i samma färg som fjärilens delar.

Så här blev insidan av kortet när de blev klart med mönsterpapper, bling bling på blommorna, embossade texten och wink of stella på bladen till blommorna

Så här blev framsidan när de var klart med den embossade fjärilsdiesen från sizzix nr 659268 å med lite alfabetstickers med texten GRATTIS PÅ DIN DAG å nån enstaka rhinestones på blommorna å fjärilen.

Så detta var mitt första försök till att embossa å vart riktigt nöjd med de å insåg att detta skulle jag testat för länge sen med tanke på hur skoj de var å hur lätt de var.

Hoppas ni tyckte om de å vill prova själva för de är värt att prova kan jag lova.

På återseende Kramar Laila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar