onsdag 5 augusti 2015

Gästbloggare Carina, vinnaren av Susans Garden dies

Hej!
 Mitt namn är Carina Pettersson och är 42 år, har hållit på med scrapbooking i  ca 10 år.
Gunilla hade en tävling på Facebook som jag vann, min gåva var dies från Susans Garden Sizzix.
Blev ombedd att göra ett gästinlägg här på Helihakbloggen och det var ju en ära att få göra.
Jag har gjort en enkel tutorial på hur man gör en Dahlia som är blomman jag vann.


Först valde jag CS Bazzil slät walnut cream, klippte ut de olika delarna 3 st stora, 4 st mellan, 5 st små, 1 stort blad, 1 litet blad och 1 mitten av blomman.



Sedan sprayade jag blommorna med Distresser (blommorna aged mahogny och bladen pine needles) utblandat med vatten och perfetct pearls. När det torkat så drog jag med en pensel, streck på bladen så att dom ska få mer liv i sig.


                       
Nu är det dags att börja fixa till blombladen och börja montera blomman.  Jag börjar med att vika bladen om en strumpsticka nr 2, de minsta bladen får man använda yttersta spetsten på sticka för att böja.


     
Bladen nyper jag ihop på mitten och ute i sptesen för att få dom mer ”bladlika”, Sedan viker jag upp alla blomblad på varje blomma.





  När det är gjord är det dags att montera ihop blomman, börjar med att sätta lim i mitten på första blombladet. Sedan sätter man ihop dom omlott så att det blir en tät och fin blomma.



När du har satt ihop alla blombladen, ta sticknålen och tryck till ordentligt i mitten, sedan rullade jag ihop mitten pistillen och limmade fast den i mitten på blomman, detta är lite trixigt i mitt tycket men det är bara att ”peta” på så fixar det sig.



Sedan limmade jag fast bladen under blomman. Och detta är det färdiga resultatet.



Kände direkt att jag ville göra ett kort till blomman och det blev så här:




Nu ville jag använda mycket ljusa färger eftersom att fokus skulle komma på blomman, här kommer bilder på andra varianter av blomman:


Det var allt för mig, tack för att jag fick gästspela här på bloggen och hoppas jag får återkomma någon gång! Kram Carina

2 kommentarer: