lördag 7 mars 2015

En liten lykta...

Provade mig fram lite med mina akrylfärger , tanken var att få till något som liknade mörk marmor samt ärgad koppar.
Här har jag använt mig av en kartong som det varit plastpåsar i.

Färgerna jag jobbade med var svart, vitt, lite blått och en gnutta grönt. Smidigt att använda en svamp och dutta på färgen för att få det marmorerade utseendet.

Dekorationerna är målade med en patina färg som heter Antik grön. För att få ett lite mer ärgat utseende målades de i två lager till när de väl satt på plats.



Älskar dessa batteridrivna ljus som är perfekta till papperslyktor.
Till insidan av lyktan använde jag mig av ett svart ark som torrembossades samt sprayades med
Perfect Pearl Mist.
Lyktan kommer ni hitta hos Helihaks monter på Scrap & Pearl.
Hoppas vi syns där...
Ha det gott!
Kramar Mirre


1 kommentar:

  1. Åh vilken fin! Tack för så bra instruktioner - kan nog tänka mig att prova själv nån gång!
    Kram!

    SvaraRadera