torsdag 12 februari 2015

Uggleask

Uggleask!
Hejsan alla pysseltokiga....idag är de jag DT-Laila Gustafsson som bloggar för helihak.

Idag tänkte jag altra en sexkantig ask men lite söta uggle papper å använda mig av den nya diesen från sizzix Ugglan helt underbar är den.

Jag började först med att använda en mörk mörk röd penna å färgade kanterna runt hela lådan å en bit in på varje ruta.....sen klippte jag lagom stora bitar av papperet (mitt val blev ugglepapper denna gången) som jag sen förgade in kanterna på med distress ink dyna innan jag limmade fast varje ruta på varje sida på asken.
Sen dekorerade jag med en liten halvpärla i mitten på varje blomma på de mönstrade papperet.

Sen limmade jag fast ett virkat spetsband runt ytterkanten på burkens lock å limmade fast halvpärlor med jämna mellanrum på bandet. 

Locket klädde jag sen med ett mer diskret mönsterpapper stansade sen ut ugglediesen från sizzix som färgade in med distresser, sen stansade jag ut ett träd som jag klippte lite i för att få de se ut som en gren istället för ett helt träd som jag sen färgade med en promarker i brunt.
Klistrade sen dit grenen å ugglan på askens lock och dekorerade med lite halvpärlor både på ugglan å en i varje hörn å på grenarna lite som om de vore bär i trädet.
Sen använde jag alfabetsstickers å skrev vad jag ville använda asken till å denna fick bli till lite blandat utstansat som jag använder ofta å ville ha en bra låda till som samtidigt ser dekorativ ut när den står framme på mitt pysselbord.
Satte sen lite glitterlim på både ugglan å texten.

Så här blev min altrade ask när den blev klar....hoppas ni tyckter om den å själva vill prova på de.

Ha de gått på återseende Kram Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar