lördag 21 februari 2015

Mobil att hänga i fönstret

Kändes lite tomt i köksfönstret när adventsljusstaken försvann, så jag gjorde en mobil att hänga där i stället.

Började med att stansa ut fyra fjärilar (från Sizzixs senaste Thinlits Die Kollektion) samt fyra doilies.

Först stämplade jag fjärilar och doilies med Perfect medium (en genomskinlig stämpeldyna),
tog en pensel som försiktigt doppades i Perfect Pearls (ett väldigt finkornigt pigment pulver) sedan förde jag penseln i cirkelrörelser på det stämplade motivet när det fortfarande var "blött". 

Vid montering ( som när jag gjorde julgransdekorationer) viker man dem på mitten med avigsidan/baksidan utåt,limmar ihop dem en efter en och innan man limmar ihop det sista så lägger man ett band, spets eller snöre i mellan så man har något att hänga dekorationen i. Längst ner i bandet fäste jag två pärlor och en tofs.
En söt mobil att hänga i fönstret...

Ha det gott!
Kramar Mirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar