söndag 11 januari 2015

Skrivbordsförvaring

Hejsan

Idag kommer ett "kladdigt" inlägg från mig. Skydda alla omtåliga ytor, jag använde en vaxduk. Handskar kan vara till fördel, vilket jag kom på lite sent.


Idag ska jag göra lite skrivbordsförvaring. Jag började med kartong.


Denna har jag sedan skurit i passande mått och limmat ihop. Jag har två förvaringar som ska vara till mina 6" papper, en som ska innehålla plastfickor med utstansat och en till mina räkningar.


Jag har grundat alla med vit akrylfärg.
Sen är det dags att få lite struktur på ytorna.



Det jag också använt mig av som inte är med på bild är vanlig maskeringstejp och krackeleringsfärg.






Efter detta har jag kört ett lager till med vit akrylfärg.
Sen är det dags att få lite färg så fram med mister, twinklings, dabbers och inka gold.




För att få färgerna att rinna och blanda sig har jag använt en mistflaska med vatten. När färgen har torkad har jag lagt till några få prydnadssaker och lite bling och så är de klara.





Färdiga att ställas på skrivbordet.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar