torsdag 29 januari 2015

Grattis kort

Grattis kort av pergamentpapper!
Hejsan idag är de min tur Laila Gustafsson att göra mitt DT inlägg i bloggen. 

Idag tänkte jag göra ett kort som jag gjort av pergamentpapper som jag fått av min son.
Vad jag tycker är så skoj med dom är att dom är ojämna å vågiga runt om å ser lite brända ut som om dom är jätte jätte gamla å varit med om mycke.

Denna gången började jag med att välja ut blommor å blad som jag ville använda till kortet å utgick sen ifrån de när jag valde allt annat material.......jag använde mig av en vanlig vit kortstomme i vit cardstock, sen tog jag pergament papper å klippte de i rätt storlek men klippte de i lite ojämna vågiga former runt om.

Sen tog jag distress ink dyna å färgade in kanterna runt om å klistrade de ovanpå kortstommen klippte sen bort allt de vita som syntes av kortstommen så de såg ut likadant som pergamentpapperet.

Sen limmade jag fast alla blad å blommor i nedre hörnet som på bilden.
Sen stansade ett hål å satte dit en brads som ser ut som ett dörrhandtag
Dom gröna skruvarna ni ser kring blommorna är gjorda av ståltråden från blommorna som jag helt enkelt lindade runt skaftet på en pensel.
Biljetten klippte jag ut från ett papper som hade såna på sig å satte fast med distanskuddar.

Sen satte jag en swirl uppe i andra hörnet för har ju en liten svaghet för bling.

Sen var jag ju bara tvungen att inviga min nya dies från sizzix den är ju bara så himla vacker.

Stansade ut en sån fjäril å färgade in den med distress ink dynorna å klistrade dit lite halvpärlor.
Klistrade dit lite hjärtan oxå å penslade på fjärilen med lite glitterlim.

Stansade sen ut ordet grattis som jag sen färgade in med distresserna å penslade på glitterlim även på de ordet.

Sen har jag fått tag i lite gångjärn som jag bara ville testa på ett kort så jag stansade hål å fäste gångjärnen med brads.....mest för att de skulle passa ihop med den brads jag använde som dörrhandtag för att öppna kortet.

Invändigt i kortet klippte jag ut likadana sidor som jag gjort till framsidan för att hela kortet skulle då en mer helhetlig look så att säga.

Så här blev hela framsidan av kortet när de blev klart.
Hoppas ni tyckte om de å kanske fick lite inspiration av de.

Ha de gott alla pysslare så ses vi snart igen.

Kramar Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar