söndag 25 januari 2015

Embossat minikort

Hejsan

Idag blir det embossning igen. Jag ska visa fina prydnader som är speciellt bra om man inte vill täcka för mycket av det motiv man har under men ändå få lite liv och 3d effekt.


Jag började med att stämpla en fjäril med embossing dynan på en bit plast. I detta fall är det plast från en die förpackning.


Jag häller sedan på embossningpulver på mitt motiv precis som vid vanlig embossing. Sen kan det bli lite svårt. När man värmer måste man vara försiktig så man inte smälter plasten. Jag lade plasten på värmetåligt underlag när jag smälte pulvret.


 Efter att pulvret smält så klippte jag ut mina fjärilar.


Jag böjde plasten (vingarna) och limmade med en liten klick lim under fjärilens kropp.
Resultatet blev små enkla kort 4" x 4"



Hoppas ni vågar prova på detta hemma.
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar