lördag 29 november 2014

Brödspade med julmotiv...

Redan när jag köpte brödspaden, hade jag en tanke om att göra en tavla av den och nu när det närmar sig jul, så passar det ju med julmotiv.

Provade i ett tidigare inlägg att limma fast hushållspapper med Mod Podge för att få mer struktur och tyckte att det kunde vara kul att pröva det igen, här har jag dock använt mig av ett vitt lim som jag blandade med vatten.

Grundade med Gesso och målade sedan med vit akrylfärg.

Blommorna stansade jag ut med hjälp av Tim HoltzTattered Poinsettia och torrembossade sedan i tillhörande embossingfolder. Till varje blomma använde jag 2 små, två medelstora och en stor del. Den stora delen använde jag som blomblad, så den färgades in med hjälp av en grön promaker. Kan inte hålla mig borta från Frantage och här blev det shabby white som kom till användning.




Lite fler detaljer som är embossade med Frantage...


Stämpelmotivet är stämplat med Memento London Fog, embossat med Stardust Transperant och himlen färglagd med distress ink.

Så blev brödspaden i sin helhet, en vintrig jultavla...

Ha det gott!
Kramar Mirre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar