tisdag 4 november 2014

Älsklingspapperet igen....

Nu är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar igen.
Jag lovade ju återkomma med mer
av mitt älsklingspapper,
och här kommer det:
  

På Bollnästräffen fick vi också en pärm att dekorera,
som en av utmaningarna.
Den hade en plastficka på framsidan,
där dekoren skulle ner, så det fick bli ganska platt.
Älsklingspapperet fick komma fram igen,
men inte den delen med grodan
den här gången.


Även på ryggen fanns möjlighet att stoppa ner ett papper
men det var jättesvårt - det ville bara vika sig ;-)
Efter stt ha förstärkt det med "uppstagande" tejp
och när jag stansat nederkanten i hörnen
lyckades jag i alla fall få ner remsan
så här långt ;-)
Fick med fina blommor på papperet och en fjäril i alla fall!


Jag stansade ut en "etikett"
med två olika storlekar  av en Spellbinderdie.
Den randiga är baksidan på ett annat papper i samma serie
som passar så bra
och den stämplade etiketten är baksidan av "älsklingspapperet":
Fabscraps Rustic Creatures.
Eftersom jag inte visste vem som skulle få pärmen
eller vad den skulle användas till
stämplade jag MIN med de fina stämpelbokstäverna.


En blingswirl fick också pryda, och skyddas ju av plasten.


Kolla in den läckra ödlan!
(Ursäkta färgen - det är svårt med fotoljuset)


Den uppmärksamme ser kanske
att jag "ångrade mig" och tog ut fransidan igen
efter det att jag börjat fota
och använde min älskade "stjärtstans"
och satte extra bling i hörnen.

Sparsamt med dekorationer
när jag vill låta det vackra mönsterpapperet
få all uppmärksamhet!

Allt för mig idag!
Ha det gott!!
Kommer åter om ett par veckor -
då blir det lite "pappersvariarion"!
Det finns ju massor med vackra papper
att förälska sig i hos Helihak!

Helihak


Tills dess: Scrappa lugnt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar