torsdag 9 oktober 2014

Ugglekort!!

Hejsan alla pysselglada!
 Idag bloggar jag Laila Gustafsson som gäst DT för Helihak.
Idag tänkte jag ge mig på ett Ugglekort i rött fick en beställning på ett sånt så tänkte att de vore en skoj sak att göra i bloggen också.
Mall finns på bild som ni kan spara ner å använda själva om ni vill å klippa ut från.

Detta är vad jag använt när jag gjort mitt ugglekort.

Själva kroppen har jag använt mig av Sizzix nr 657914 
en stor å en liten stans med hjärtan.


När jag klippt ut alla delarna så använder jag distress ink dyna å färgar in kanterna på kroppen, vingarna, fötterna, näbben å ögonlocken.


Sen använder jag limstift å sätter fast fötterna längst ner på ena biten.


Sen lägger jag ihop delarna innan jag sätter dit fötterna på andra delen så 
dom ska stämma ihop med varandra.



Ögondelarna limmar jag ihop ovanpå varandra som på bilden, har även färgar in 
kanterna på ögonfärgen mest för effekten.


Sen limmar jag fast magen på ugglans framsida å där väljer man själv vad man vill 
använda för papper med eller utan mönster.


Huvuddelen till ugglan bigar jag på mitten å viker den, sen sätter jag lim å passar in den fram till på ugglan där man själv känner att man vill ha den.



Sen lägger man dit ryggen på ugglan så den stämmer ihop med ugglans framsida å stryker på lite lim innan man trycker fast den på ugglans baksida.


Sen vänder man på ugglan å sätter dit näbben först som center för ögonen å sen 
är de bara sätta dit ögonen på plats.


Vingarna använder jag distanskuddar till så dom kommer ut en bit från kroppen på ugglan.


Sen klistrar man dit ögonlocken som bilden visar å då ser ni hur vingarna sitter oxå.


Sen satte jag dit en liten biljett med en fin text å sen lite stickersbokstäver på vingarna å lite pärlblommor som dekoration de gör man exakt efter tycke å smak.


På insidan av ugglan använde jag Sizzix nr 657914 ett steg mindre än själva kroppen som man kan skriva på till den som ska få kortet å några bling pärlor runt de.



Å för effektens skull för att få den lite mer feminin så klippte jag ut lite ögonfransar som jag frihands ritade på ett papper å sen spegelvände å ritade av till andra ögat.
Sen penslade jag på svart glitterlim så de skulle glittra lite om fransarna dom fick lite effekt av att se målade ut då.

Så här blev mitt Ugglekort när de var klart.....hoppas ni provar själv också att göra de för jag hade väldigt skoj medans jag gjorde mitt kort.
Här kommer mallarna till Ugglekortet


Ha de gott alla så ses vi snart igen följ gärna bloggen för fler steg för steg beskrivningar på roliga pyssel tips.......
Kramar Laila 

2 kommentarer:

  1. Hur sött kort som helst! Kommer garanterat försöka mig på att göra detta kort, det verkar vara enkelt att följa din instruktion

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir de är jätte enkelt att göra så självklart ska du testa lovar du kommer tycka de är skoj. Kram

      Radera