lördag 11 oktober 2014

Drag kort

Idag kommer det ytterligare ett kort från mej med en beskrivning, den hittar du som PDF:fil i slutet på inlägget.
Det är ett kort där man drar ut en tag som sitter fast och på det sättet bildar det ett stafflikort.


Detta blev ett manligt kort. Pappret med kartan och klockan på tyckte jag passade till bilen som kommer från ett annat mönstrat papper den har jag klippt ut och satt på svart cardstock och sen klippt ut igen.


Kugghjulen är utstansade i svart papper och sen har jag lagt på ett lager med Inka-Gold i guldfärg.


På tagen som dras ut har jag stämplat och skrivit grattis hälsningen.
Och i rutan som kommer fram när man drar ut kortet så har jag stämplat bl.a. ett ordspråk.


Här kommer länken med beskrivning där hittar du både mått och bilder på hur du ska gå tillväga.
PDF:fil

Hoppas ni fick inspiration att testa ett lite annorlunda kort.
AnnaCarin







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar