lördag 16 augusti 2014

Bröllop

Idag blir det ett lite annorlunda inlägg, jag har gjort dekorationer till ett bröllop. 

När man ska göra 75 placeringskort och lika många servett ringar är det bra att ta till sina die. Till placeringskortet har jag använt en g-klav du hittar på www.helihek.se och till servettring är det ett notsystem från sizzix.






Placeringskorten:
Cardstocken delade jag in i 4" eftersomjag har en Silhouette Cameo så fick den göra arbetet med att skriva på alla namnen och rita det lilla hjärtat med initsialerna. Jag bigade cardstocken på 2", 6" och 10" och sen skar jag ut mina 4"x4" på det sättet behövde jag bara vika dem sen.
Jag stansade ut g-klaven och limmade på.

Servettring:
Jag skar till bitar som var 3"x6" dessa rullade jag och tejpade med dubbelhäftande tejp. För att lätt kunna göra detta i lagom storlek så klippte jag isär en hushållspappersrulle/toarulle och tejpade ihop så att jag fick den lagom stor för servetten, sen var det lätt att göra grunden till servettringen. Limmade sen på notsystemet och lade sist på lite glitter i form av stickles.










Övriga dekorationer:
Hjärtat med initsialerna skar jag ut i Silhouette Cameon. Jag skar även ut två g-klavar för att hänga bakom brudparet. På borden ligger det remsor med tissupaper med noter på remsor/löpare av bla organsa murgröna och en del blommor. Det är två musikaliska personer som gifter sig.

AnnaCarin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar