lördag 5 juli 2014

Album del 4

Nu var det dags för sista sidan i albumet, nästa gång så är det dags att sätta ihop det.

Det är inte lätt att med bilder visa det jag gjort därför finns det även denna gång länk till ett Youtube klipp längst ned i inlägget. Första delen innehåller en ficka och lite extra dekorationer, blommor fungerar ju bara att sätta på fram och baksidan.
 Under blommorna har jag lagt en liten utstansad del i ett papper som inte är så mönstrat detta för att det inte ska ge ett rörigt intryck.

Här är en sida som i princip bara har ett mönstrat papper fastsatt, jag har en rubrik på högersidan och en fjäril utstansad i samma papper som jag har som grund.


 Ballerinan är utklippt och satt på cardstock och sen är det klippt ett par millimeter utan för. När jag limmade fast den så tog jag bara lim på huvud, axlar, ben och lite på fållen på klänningen. På detta sätt så har jag möjlighet att sticka in något precis under ballerinan och inte bara under remsan som går tvärs över pappret.

Jag klippte ut en liten blomma från ett av pappren och satte fast den på klänningen, när jag figurklipper så tar jag alltid och färgar in kanten med tex en svart penna, detta gör att det blir ett bättre djup i det hela.

Här har jag försökt använda mej av spill bitar av mönster pappret, här under ser du hur jag gått tillväga.




 Flickan har jag klippt ut från ett papper, hon har cardstock bakom för att ge extra stadga. Kjolen är limmad i högerkant och nedtill för att skapa en ficka.
Det mönstrade pappret med cykeln är så fint så att jag satte fast några lösa dekorationer med ett litet gem. Sidan med cykeln viks uppåt, pappret jag använde på nedre delen här var lite väl blått så jag dämpade ned det blåa med Distress Ink.


Pojken som inte syns så väl här har ju inte ena benet kvar för han stod bakom flickan lite längre upp. Det problemet har jag löst genom att sätta en ficka framför som jag stansat ut i cardstock för att ha till journaling, sen har jag stuckit in några fotomattor under.



Här kommer en länk till en liten video där du kan titta igenom fjärde delen.

Här hittar du en pdf-fil med mått och bilder på hur du ska gå till väga.

Jag har använt mig av bl.a.

Hoppas att ni alla har en skön sommar.
AnnaCarin









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar