onsdag 30 april 2014

Kärlekstag

 
Jag var i helgen ner till Fruarna Liljas träff
som pågick i 4 dagar ))
och i en av utmaningarna så skulle man göra en Kärlekstag!
och kriterierna var att man skulle ha 3 olika spetsar
2 olika hjärtan och en egengjord blomma!
så det här blev mitt bidrag!!
Jag har ju en son som älskar att fiska (sportfiskare)
då tar dom inte hem fisken ock äter upp dom utan dom klappar
om dom och fotar och släpper tillbaka dom så det är ren kärlek!
och spetsarna var en tolkning med "spetsar" på staket, vimplar
och den spetsiga tagen med hjärtat och texten
och ett ytterligare ett hjärta vid hålet vid bandet!!
pappret jag använde kommer från K-Design och dieserna
med fiskarna och fiskare är en Joy dies super bra dieser om
man ska göra något till en Fiskare!
Dieserna med pilen och vimplarna är andra märken än Joy.
 
Jag har stansat ut dom i 4cc papper och sen målat dom
med copic och sen har jag doppat ner dom i min egengjorda portabla
uutevärmare som jag länkar till en beskrivning i min egen blogg
 
Jag embossade lite sjögräs med guld embossing och satte en bit flosstråd som lina och 
jag stansade näckrosblomman 3 gånger, målade alla och på en av dom klippte
jag upp flikarna i blomman som blir embossade så dom stack upp
så det blev mer levande och limmade den på den ena blomman och fläkte
upp flikarna ordentligt och stoppade ner i min uutevärmare
där jag hällde i uteepulver som smälte och då blir det stelt och ser ut som som porslin och
blir superläckert, likadant med bladen, fiskare, flöte och drag och
fisken var lite stor så då hällde jag det smälta uutepulvret på den och skrapade av
överflödet och satte 3d kuddar som distans under.
 
 
 



 
Här är länken till blogginlägget om min potabla uutevärmare i min blogg
 


Ja det var allt för denna gång
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Vad häftigt det blev, det ser nästan ut som emalj eller cloisonné! :)

    SvaraRadera